- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Το VW Tiguan αποτέλεσε για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ένα ξεχωριστό μοντέλο το οποίο γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία έχοντας καταγράψει εκατομμύρια πωλήσεις από το 2007 όποτε και πρωτοπαρουσιάστηκε.
Σήμερα το Tiguan έχει επιστρέψει δριμύτερο και πέραν των τετρακίνητων εκδόσεων ακολουθεί τις επιταγές της εποχής και διατίθεται και σε δικίνητες εκδόσεις για όσους επιθυμούν να έχουν ένα αυτοκίνητο που διαθέτει την σχεδίαση του SUV αλλά έχει πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης.
Έτσι και έγινε στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας το οποίο αφορούσε στην πετρελαιοκίνητη δικίνητη έκδοση του Tiguan με απόδοση 115 ίππους η οποία πραγματικά μας εντυπωσίασε με το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα. Επίσης ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που επίσης εντυπωσιάζει έχει να κάνει με την ποιότητα κατασκευής αλλά και κύλισης που αυξάνουν περαιτέρω την αξία του αυτοκινήτου.
Η τιμή διάθεσης για την βασική έκδοση του VW Tiguan 1,6D κυμαίνεται στις 27.690 ευρώ ωστόσο τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας των 150 ευρώ «χρυσώνουν» το χάπι μαζί με 5 λίτρα πετρελαίου που χρειάζεται για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Δυναμική σχεδίαση
Δυναμικό και σύγχρονο χαρακτηρίζεται το αμάξωμα του νέου Tiguan ενώ η έκδοση R που είχαμε στην διάθεσή μας είχε περαιτέρω δυναμικά στοιχεία που σε κάποιες περιπτώσεις ήταν λίγο υπερβολικά όπως οι τεράστιες ζάντες.
Ωστόσο το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό! Το αυτοκίνητο πάντως διαθέτει περισσότερες γωνίες και στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα με το μεγάλο λογότυπο αποτελούν το σήμα κατατεθέν του μοντέλου η οποία δένει αρμονικά με τα φωτιστικά σώματα.
Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα έχουν τοποθετηθεί οι προβολείς ομίχλης ενώ ένα αλουμινένια γρίλια τους συνδέει και δένει αρμονικά με την αντίστοιχη που υπάρχει στη μάσκα.
Στο πίσω μέρος, επίσης υπάρχει μια… τετραγωνισμένη αισθητικά με νέα φωτιστικά σώματα που δίνουν ένα τόνο πολυτέλειας στο αυτοκίνητο αλλά κάνουν και πιο έντονη την παρουσία του γερμανικού μοντέλου στο δρόμο.
Επίσης υπάρχει βελτίωση του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx, που βρίσκεται τώρα στο 0,32 γεγονός που συμβάλει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητoδρόμου.
Άνεση και ποιότητα
H εικόνα του σαλονιού είναι και αυτή αλλαγμένη χωρίς βέβαια κάποιες σχεδιαστικές ακρότητες και πάντα με γνώμονα την ποιότητα και την κορυφαία εργονομία. Φυσικά δεν λείπουν ούτε οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, που ελέγχονται από την οθόνη στην κεντρική κονσόλα το μέγεθος της οποίας ποικίλει ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, αλλά ούτε και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Ο οδηγός έχει μπροστά του δύο μεγάλα αναλογικά όργανα στα οποία ανάμεσά τους βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετεί η μεγάλη οθόνη πολλαπλών χρήσεων που κερδίζει τις εντυπώσεις των επιβατών.
Η συνολική εργονομία είναι προσεγμένη, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, ενώ η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα πολύ υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει πλέον η VW σε όλα της τα τελευταία μοντέλα.
Το πίσω κάθισμα είναι και στη νέα γενιά συρόμενo, με αυξημένη διαδρομή στα 18 εκατοστά, προσφέροντας έτσι μεγάλη ευελιξία στην κατανομή των χωρών επιβατών και αποσκευών. Αλλά και ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και η χωρητικότητά του φτάνει τα 420 λίτρα με το κάθισμα τραβηγμένο πίσω ή τα 515 λίτρα με το κάθισμα τραβηγμένο εμπρός. Απολύτως επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.
Στον τομέα του εξοπλισμού το νέο Tiguan περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό καπό, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφών, σύστημα αυτόματης προσαρμογής δέσμης προβολέων, ραντάρ παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
115 ίπποι
Κάτω από το καπό του VW Tiguan της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου απόδοσης 115 ίππων το οποίο αποδείχθηκε και επαρκές αλλά και άκρως οικονομικό.
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου που διακρίνεται για την αίσθηση αλλά και την κλιμάκωσή του.
Παράλληλα ο κινητήρας παράγει εξαιρετικά χαμηλό θόρυβο για πετρελαιοκινητήρα γεγονός που καθιστά πολύ ευχάριστη την παραμονή των επιβατών στην καμπίνα ακόμη και κατά τη διάρκεια πολύωρων ταξιδιών.
Και με την κατανάλωση να παραμένει στην περιοχή των 5-6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα σίγουρα δελεάζει ακόμη και το πλέον απαιτητικό καταναλωτή.
Ποιότητα κύλισης
Σε έναν τομέα όπου οι Γερμανοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά φαίνεται πως είναι η ποιότητα κύλισης του νέου VW Tiguan.
Όπως αποδείχθηκε το γερμανικό μοντέλο καταφέρνει να κινείται κάτω από όλες τις συνθήκες χωρίς να περνούν στην καμπίνα επιβατών ενοχλητικοί θόρυβοι από τον κινητήρα ή άλλους εξωτερικούς παράγοντες κάνοντας τα πολύωρα ταξίδια απόλαυση.
Μάλιστα στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός θα εκτιμήσει δέοντος την κατανάλωση καυσίμου η οποία μπορεί να ανέλθει και κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά το Tiguan κινείται με απόλυτη ασφάλεια και ευθύτητα ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Tiguan απέδειξε πως διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η ροπή του πετρελαιοκινητήρα αποτελεί σύμμαχο για τον οδηγό και σε καμία περίπτωση δεν του επιβάλει να ανεβοκατεβάζει σχέσεις στο κιβώτιο.
Μέσα στην πόλη ο SUV χαρακτήρας του Tiguan ενδείκνυται για «αναβάσεις» στα πεζοδρόμια ενώ τα ελαστικά βοηθούν ώστε να περνά πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς προβλήματα.
Ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας δημιουργεί ένα θέμα στο παρκάρισμα το οποίο λύνεται εν μέρει με τους απλούς αισθητήρες…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Χώροι
Κινητήρας
Κατανάλωση
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας