- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Το οικογενειακό μοντέλο της VW που φέρει το λογότυπο Touran με 7 θέσεις, πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου και απόδοσης 115 ίππων με αυτόματο κιβώτιο DSG με 7 σχέσεις αποδείχθηκε ότι αποτελεί μια κορυφαία πρόταση που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μάλιστα πέραν των παραπάνω το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο που θα κερδίσει και τον πλέον απαιτητικό πελάτη έχει να κάνει με την κατανάλωση πετρελαίου η οποία ανήλθε σε 1.170 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα!
Παράλληλα η άνεση στην καμπίνα επιβατών, η λειτουργικότητα των καθισμάτων, οι άπειρες θήκες για μικροαντικείμενα δημιουργούν ένα απίστευτα εργονομικό εσωτερικό που όπως προαναφέραμε μπορεί να φιλοξενήσει 7 επιβάτες!
To κορυφαίο πολυμορφικό της VW στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων διατίθενται στην τιμή των 27.350 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 109,76 ευρώ.
Σύγχρονη σχεδίαση
Το πολυμορφικό μοντέλο της VW σχεδιαστικά καταφέρνει να συνδυάζει την σοβαρότητα με τις σπορ διαθέσεις ενώ το μοναδικό χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δημιουργούσε ένα μοναδικό σύνολο.
Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί ο προφυλακτήρας ο οποίος δένει αρμονικά με τη μάσκα που φιλοξενεί το μεγάλο λογότυπο της εταιρείας ενώ τα φωτιστικά σώματα με μεμβράνες ηλιοπροστασίας δίνουν μια σπορ νότα στην εμφάνιση του αυτοκινήτου.
Από το πλάι ξεχωρίσουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες των παραθύρων ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα και η μεγάλη πόρτα του πορτ μπαγκάζ συνθέτουν την σχεδιαστική εικόνα του Touran.
Άνετο και hitech
Η καμπίνα επιβατών του Touran διακρίνεται για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής της ενώ μια ξεχωριστή νότα αποτελεί η μεγάλη οθόνη που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό και ελέγχει σχεδόν τα πάντα. Ωστόσο από το σύστημα έλειπαν οι χάρτες GPS ενώ επίσης θεωρούμε άτοπο το γεγονός πως το συγκεκριμένο όχημα διέθετε αισθητήρες παρκαρίσματος και όχι κάμερα οπισθοπορείας.
Ο οδηγός θα βρει αμέσως τη θέση οδήγησης που επιθυμεί όπως και ο συνοδηγός ενώ οι πίσω επιβάτες της μεσαίας σειράς μπορούν να κινούν προς τα εμπρός ή προς τα πίσω τα καθίσματά τους όπως επίσης και τις πλάτες των καθισμάτων τους που κινούνται έως και ξαπλωτή θέση.
Σε περίπτωση που κάποιοι δεν βρουν ξενοδοχείο να μείνουν κατά τη διάρκεια μιας εκδρομής τους τότε κατεβάζουν τα καθίσματα της μεσαίας σειράς και έχουν ένα έτοιμο υπέρδιπλο κρεββάτι που μπορεί να τους κοιμήσει άνετα…
Ο χώρος αποσκευών όταν τα καθίσματα αυτά είναι αποθηκευμένα στο πάτωμα, αγγίζει τα 633 λίτρα., αλλά όταν γίνεται χρήση τους, τότε μειώνεται στα 137 λίτρα.
115 ίπποι
Το VW Touran της δοκιμής μας «φορούσε» τον βελτιωμένο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 115 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 25 χλγρ. στις 1.500 σ.α.λ.
Η κίνηση μεταφέρεται στυς εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός αυτόματου DSG κιβωτίου με 7 σχέσεις το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία μέσω paddles ενώ διαθέτει και σπορ διαθέσεις με το πάτημα ενός κουμπιού.
Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο έχει να κάνει με την κατανάλωση πετρελαίου η οποία κυμάνθηκε με εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα έως 3,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με προσεκτική οδήγηση ενώ με ταχύτητες κίνησης 130 χλμ./ώρα στο εθνικό οδικό δίκτυο η μέση κατανάλωση μόλις που ξεπέρασε τα 4,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Όσον αφορά στην παραγωγή θορύβου ο πετρελαιοκινητήρας της VW αποδείχθηκε πολύ ήσυχος ακόμη και όταν άγγιζε το όριο περιστροφής του.
Ασφαλές, οικονομικό και σταθερό
Στο δρόμο το VW Touran απέδειξε πως είναι άνετο, οικονομικό, σταθερό και απόλυτα ασφαλές όπως και αν κινείται ο οδηγός ή κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Touran απέδειξε πως μπορεί να κινηθεί για 1.170 χλμ. με ένα μόλις ρεζερβουάρ ενώ ακόμη και όταν έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι παραμένει ευθύβολο και σταθερό.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γερμανικό μοντέλο είναι ξεκάθαρο πως είναι προσανατολισμένο στην άνεση και όχι στις επιδόσεις με αποτέλεσμα να υπάρχουν κάποιες κλίσεις στο αμάξωμα οι οποίες όμως σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο.
Μέσα στην πόλη το Touran απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και οικονομικό ενώ η ύπαρξη του αυτόματου DSG κιβωτίου κάνει θαύματα και αποτελεί μοναδικό σύμμαχο για τον οδηγό ειδικά κατά την διάρκεια μποτιλιαρίσματος.
Επίσης ο οδηγός του Touran θα εκτιμήσει την ψηλή θέση οδήγησης η οποία εξασφαλίζει καλή περιφερειακή ορατότητα, την ηχομόνωση στην καμπίνα στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και την ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις αφού παρά των όγκο του, μπορείς να το παρκάρεις αρκετά εύκολα.
Ωστόσο λείπει όπως είπαμε η κάμερα οπισθοπορείας η οποία καλύπτεται από αισθητήρες παρκαρίσματος…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Άνεση
Κόστος χρήσης
7 θέσεις
Κιβώτιο DSG 7
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας
+ Ποιότητα, ευρυχωρία και πρακτικότητα καμπίνας, χώρος αποσκευών, οδική συμπεριφορά, πληρότητα εξοπλισμού, χαμηλό επίπεδο θορύβου
– Τιμή, άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες, τσιμπημένη κατανάλωση
Χωρίς αμφιβολία το VW Touran είναι μια σπουδαία οικογενειακή πρόταση με υψηλή ποιότητα και κορυφαία πρακτικότητα. Το πακέτο R-Line δίνει κάποια σπορτίφ οπτικά και οδηγικά ερείσματα, ωστόσο ανεβάζει την τιμή.