Τεράστια προβλήματα στις χερσαίες συνοριακές διελεύσεις και κατ’ επέκταση στην ομαλή ροπή των εμπορευμάτων καταγγέλλει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξαιτίας των νέων περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί στα χερσαία σύνορα έναντι του κορωνοϊού.
Μάλιστα όπως επισημαίνουν η κατάσταση χειροτερεύει καθημερινά περισσότερο μετά τη νέα υπουργική Απόφαση η οποία ορίζει πρόσθετους περιορισμούς στην είσοδο στην Ελλάδα μέσω των συνόρων Κακαβιάς (Eλλάδα-Αλβανία) και Ευζώνων (Ελλάδα- Βόρεια Μακεδονία), χωρίς να εξαιρεί ρητά τους οδηγούς διεθνών μεταφορών.
Ειδικότερα όπως επισημαίνει η ΟΦΑΕ από την 1η Μαρτίου 2021, τα εν λόγω συνοριακά σημεία διέλευσης θα λειτουργούν μόνο από τις 7π.μ. έως τις 7μ.μ., ενώ παράλληλα τις ώρες λειτουργίας θα γίνεται ο έλεγχος με rapid tests όλων όσων εισέρχονται στην χώρα, και τέλος θέτει μέγιστο αριθμό επιτρεπόμενων διελεύσεων ανά ημέρα τα 400 άτομα συνολικά, είτε ταξιδιώτες, είτε οδηγοί, από κάθε σύνορο, με αποτέλεσμα την έλλειψη διαθεσιμότητας των υποχρεωτικών PLF, η οποία ήδη σήμερα έχει εξαντληθεί ως και μετά τις 20 Μαρτίου! Ακόμα και οδηγοί φορτηγών που μεταφέρουν ευπαθή ή/και επικίνδυνα εμπορεύματα, δεν μπορούν σήμερα να κάνουν άμεση διέλευση του συνόρου λόγω αδυναμίας έκδοσης PLF! Σημειώνεται δε, ότι ο μέσος αριθμός των φορτηγών οχημάτων που διέρχονται ημερησίως μόνο από τους Ευζώνους, ανέρχεται στα 2.000 φορτηγά!
Τα προβλήματα και οι μεγάλες χρονοκαθυστερήσεις στα χερσαία σύνορα έχουν ήδη προκληθεί από το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, όταν ξεκίνησε η διενέργεια rapid tests σε όλους τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων που διέρχονται στην Ελλάδα, μέσω Ευζώνων και Προμαχώνα, δημιουργώντας έτσι ουρές πολλών χιλιομέτρων στα σύνορα!
«Οι οδηγοί διεθνών μεταφορών αλλά και κάθε επιχείρηση που λειτουργεί στην Ευρώπη και στα Βαλκάνια και βασίζεται σε διεθνές εμπόριο, έρχονται όλοι αντιμέτωποι με τις συνέπειες της αυθαίρετης αυτής επιβολής περιοριστικών μέτρων, τα οποία είναι καθολικά και δεν προβλέπουν την εξαίρεση των φορτηγών οχημάτων για ευνόητους λόγους», αναφέρει ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης.
Η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και ο περιορισμός της διασποράς του κορωνοϊού, όπως επισημαίνει η ΟΦΑΕ αποτελεί για όλους μας πρώτη προτεραιότητα! Αυτό έχει αποδειχθεί εμπράκτως από τους οδηγούς διεθνών μεταφορών, οι οποίοι καθ’όλη την διάρκεια της πανδημίας εργάζονται ακούραστα και με αίσθημα ευθύνης και επαγγελματισμού, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα αυτοπροστασίας. Τα ποσοστά των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε οδηγούς διεθνών μεταφορών, αλλά και τα αποτελέσματα των rapid tests που διενεργούνται τους τελευταίους τρεις μήνες στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, το αποδεικνύουν περίτρανα!
Eίναι γνωστό εξάλλου, πως οι οδηγοί φορτηγών εργάζονται απομονωμένοι εντός της καμπίνας του οχήματός τους, χωρίς να συχνάζουν σε χώρους με άλλα άτομα. Παραδόξως δε, η επιβολή των μέτρων που δημιουργούν μεγάλες χρονοκαθυστερήσεις και αναμονή στα σύνορα, έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα καθώς εξαναγκάζονται οι οδηγοί να συγκεντρώνονται είτε για την ανάπαυσή τους, είτε για λόγους προσωπικής υγιεινής, σε κοινόχρηστους εξωτερικούς χώρους κατά μήκος των πολυσύχναστων αυτοκινητοδρόμων της Βουλγαρίας, ή της Βόρειας Μακεδονίας, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο την ασφάλειά τους όσο και την προσωπική τους υγεία!
Η ΟΦΑΕ βρίσκεται όλο αυτό το διάστημα σε στενή επαφή με κάθε αρμόδιο φορέα, προσπαθώντας να εξηγήσει τον κίνδυνο που ελλοχεύει σε κάθε περίπτωση που δεν προβλέπονται ειδικές διατάξεις για τους οδηγούς διεθνών μεταφορών από τους περιορισμούς, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά του επαγγέλματος αλλά και τις ανάγκες της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Πλέον όμως η κατάσταση έχει οδηγηθεί σε απροχώρητο σημείο, και οι εργαζόμενοι του κλάδου έχοντας αγανακτήσει, δηλώνουν έτοιμοι για κινητοποιήσεις ξεκινώντας με το κλείσιμο του συνοριακού σταθμού των Ευζώνων και οπουδήποτε αλλού χρειαστεί!
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε την επιστολή της ΟΦΑΕ προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.