Αντιμέτωποι με την Εφορία είναι πολύ πιθανό να βρεθούν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξαιτίας λάθους υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας του 2021.
Ειδικότερα όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr από την 1η Ιανουαρίου 2021 άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού τόσο των δασμών όσο και των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την αρχή του έτους.
Ωστόσο ο νέος τρόπος υπολογισμού τόσο του Τέλους Ταξινόμησης όσο και των Τελών Κυκλοφορίας αφορά αποκλειστικά και μόνο καινούρια αυτοκίνητα ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας στην ΕΕ μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.
Στην Ελλάδα όμως κάποιοι είτε άθελά τους είτε… εσκεμμένα έσπευσαν να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τους αμέσως μόλις εκείνα ταξινομήθηκαν και εκδόθηκαν πινακίδες κυκλοφορίας με αποτέλεσμα το σύστημα να τα αναγνωρίζει ως καινούρια αυτοκίνητα και όχι ως εισαγόμενα μεταχειρισμένα στα οποία κυρίως τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με το παλαιό σύστημα και όχι με το καινούριο.
Αποτέλεσμα της παραπάνω ενέργειας είναι να κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με υπέρογκα πρόστιμα οι ιδιοκτήτες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς μόλις το σύστημα διαπίστωσε το λάθος που έγινε στον τρόπο υπολογισμού αυτομάτως χρέωσε με τα διπλάσια ποσά των πραγματικών Τελών Κυκλοφορίας τους ιδιοκτήτες τους!
Όπως δημοσιεύει αποκλειστικά το Newsauto.gr ιδιοκτήτης εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου διαπίστωσε μέσω του Taxisnet ότι χρωστά για ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 2021 το ποσό των 592 ευρώ.
Ωστόσο σύμφωνα και με το αποδεικτικό έγγραφο της Εφορίας ο ιδιοκτήτης του οχήματος είχε πληρώσει στις 8 Ιανουαρίου 2021 το ποσό των 112 ευρώ για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία είχαν υπολογιστεί με το νέο τρόπο (WLTP) που αφορούσε όμως οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο όμως είχε ταξινομηθεί για πρώτη φορά το 2011 στη Γερμανία οπότε και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε 296 ευρώ σύμφωνα με τον παλαιό τρόπο μέτρησης (NEDC).
Στις 29 Ιουλίου ο ιδιοκτήτης του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου επισκέφθηκε την Εφορία όπου διαπιστώθηκε το λάθος που είχε γίνει στο σύστημα και τελικά το πρόστιμο διαγράφηκε αλλά κατέβαλε τα υπόλοιπα χρήματα που αφορούσαν στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματός του που ήταν 296 ευρώ εκ των οποίων αφαιρέθηκαν και τα 112 ευρώ που είχε καταβάλει οπότε έπρεπε να πληρώσει επιπλέον 184 ευρώ.
Το θέμα για τον συγκεκριμένο ιδιοκτήτη λύθηκε άμεσα και χωρίς περαιτέρω ταλαιπωρία καθώς υπήρχαν τα αποδεικτικά στοιχεία εξόφλησης των μειωμένων από λάθος Τελών Κυκλοφορίας 2021 και βέβαια ο κάτοχος δεν είχε σκοπό να κλέψει την εφορία.
Βέβαια σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr υπάρχουν χιλιάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι δεν γνωρίζουν για τη διόρθωση που έχει πραγματοποιήσει το σύστημα όσον αφορά στο ύψος των Τελών Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους και καλό θα ήταν να επισκεφθούν με τους προσωπικούς τους κωδικούς την ιστοσελίδα του Taxisnet ώστε να διαπιστώσουν αν χρωστούν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2021 μαζί με το πρόστιμο.
Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο καλό θα είναι να μεταβούν στις κατά τόπους Εφορίες για να διευθετήσουν το θέμα χωρίς ταλαιπωρία αλλά να θυμούνται ότι τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματός τους με τον παλαιό τρόπο υπολογισμού θα είναι σίγουρα υψηλότερα.
Επίσης τεράστιο θέμα αναμένεται να υπάρξει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που έχουν Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία εξόφλησης μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας και οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες θα πρέπει οπωσδήποτε να μεταβούν άμεσα στην Εφορία.
Τώρα αν οι ιδιοκτήτες τα έχουν αποκτήσει από εμπόρους εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να είναι σίγουροι ότι δεν πρόκειται να βρουν άκρη αν το ερευνήσουν καθώς οι περισσότεροι από αυτούς θα αποκριθούν ότι δεν… γνώριζαν τίποτα!