Τον τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση των νέων εγκαταστάσεων συστημάτων υγραεριοκίνησης σε ποσοστό άνω του 40%, ενώ πολλές παλιές όχι και τόσο κατάλληλες τοποθετήσεις επιδιορθώνονται στα εξειδικευμένα συνεργεία.
Επίσης αυτή την περίοδο υπάρχουν σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με το 2010-2015 συνεργεία χωρίς πιστοποίηση και εξειδίκευση αερίων καυσίμων και τεχνικοί χωρίς άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη αερίων καυσίμων οι οποίοι στο βωμό του κέρδους αποφεύγουν να ενημερώσουν τους καταναλωτές για την ανεπάρκεια τους.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να βάλει έναν τέλος στην αναρχία των εταιριών τοποθέτησης συστημάτων υγραερίου σε οχήματα ώστε να προστατεύσει τους καταναλωτές και παράλληλα να ενισχύσει τα κρατικά έσοδα που αυτή τη στιγμή «αιμορραγούν».
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξετάζουν την επιβολή υψηλών προστίμων στις εισαγωγικές εταιρείες και κάποια αδειοδοτημένα συνεργεία που συνεργάζονται και μοιράζουν δικαιολογητικά σε αντίστοιχα μη αδειοδοτημένα συνεργεία, καθώς και μεμονωμένους τεχνικούς που τοποθετούν συστήματα υγραερίου σε πυλωτές και γκαράζ σπιτιών.
Φυσικά από την στιγμή που δεν υπάρχουν κυρώσεις για τις ψευδής δηλώσεις τα ΚΤΕΟ περνούν τα αυτοκίνητα από Τεχνικό Έλεγχο ασχέτως αν πρόκειται για επικίνδυνες εγκαταστάσεις κάνοντας δημόσιες σχέσεις.
Μάλιστα όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr συνεργεία από τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και από τα δυτικά προάστια της Αττικής παρέχουν νόμιμες βεβαιώσεις σε συνεργεία που τοποθετούν συστήματα υγραεριοκίνησης σε όλη την Ελλάδα ώστε να μπορούν έχουν όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά της μετατροπής για να δηλωθεί στο Υπουργείο αλλά και να περνούν τον έλεγχο των ΚΤΕΟ!
Παράλληλα κάποιοι για να γλιτώσουν τον ΦΠΑ αλλά και τον Φόρο δηλώνουν ότι τοποθέτησαν συστήματα υγραεριοκίνησης σε τιμές πολύ χαμηλότερες από εκείνες που κοστίζουν τα υλικά του συστήματος υγραερίου με αποτέλεσμα να προκαλούν υστέρηση στα κρατικά έσοδα και βέβαια να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των υπολοίπων εγκαταστατών συστημάτων υγραεριοκίνησης που δεν μπορούν να κόψουν τιμολόγια χαμηλότερα από το κόστος των εξαρτημάτων του συστήματος υγραεριοκίνησης.
Όλα τα παραπάνω τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα έχουν λάβει υπόψη τους και προσανατολίζονται στην επιβολή αυστηρών προστίμων σε εγκαταστάτες που δραστηριοποιούνται σε άλλους μακρινούς νομούς από εκείνους που διαμένουν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων και βέβαια τα τιμολόγια τοποθέτησης των συστημάτων υγραεριοκίνησης θα περνούν από το «κόσκινο» των ελεγκτικών μηχανισμών της ΑΑΔΕ και του υπουργείου Οικονομικών.
Να υπενθυμίσουμε πως το Newsauto.gr είχε αποκαλύψει όλη την κομπίνα που πραγματοποιείται με τις δεξαμενές υγραερίου «βόμβες» οι οποίες θα έπρεπε να αντικατασταθούν στην 10ετία από την ημερομηνία κατασκευής τους αλλά δυστυχώς με νέα πιστοποιητικά ανανεώνουν τη διάρκεια ζωής τους για ακόμη 10 έτη θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών!
Μάλιστα η οδηγία R67 ορίζει πως οι δεξαμενές υγραερίου στα οχήματα πρέπει να αλλάζονται στα 10 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής της και όχι από την ημερομηνία τοποθέτησής της. Ναι σωστά διαβάσατε μετά από 10 χρόνια θα πρέπει να αλλαχθεί η δεξαμενή του υγραερίου για λόγους ασφαλείας και βέβαια να τονίσουμε ότι το κόστος αντικατάστασής της κυμαίνεται από 180 έως 250 ευρώ.
Η όλη απάτη έγκειται στο γεγονός πως ανυποψίαστοι καταναλωτές εμπιστεύονται συνεργεία «φαντάσματα» τα οποία στην πραγματικότητα δεν υφίστανται ή στην καλύτερη περίπτωση φυτοζωούν και βλέπουν ως μόνη διέξοδο την παροχή πιστοποιητικών χωρίς να γίνει πρώτα κάποιος έλεγχος του αυτοκινήτου και βέβαια χωρίς να αλλαχθεί η δεξαμενή υγραερίου!
Ωστόσο σύμφωνα με τα έγγραφα η αντικατάσταση μιας δεξαμενής υγραερίου περνά από τρία καταστήματα που απέχουν μεταξύ τους πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα γεγονός που έχει πέσει την αντίληψη των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών!