Η Γαλλία δημιούργησε έναν νέο οργανισμό επιθεώρησης μεταφορών ώστε να μπορεί να εντοπίζει άμεσα τις περιπτώσεις απάτης στις εκπομπές CO2 μετά το dieselgate που συγκλόνισε ολόκληρο τον πλανήτη και στη συνέχεια διαπιστώθηκε ότι πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τοποθετήσει παράνομες συσκευές που αλλοιώνουν τις μετρήσεις των ρύπων.
Η Υπηρεσία Παρακολούθησης Οχημάτων και Κινητήρων (SSMVM), όπως ονομάζεται, θα έχει προϋπολογισμό 5 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιεί πάνω από 100 δοκιμές αυτοκινήτων κάθε χρόνο και θα επιβλέπεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Οι παραβάτες θα υπόκεινται σταδιακά σε αυστηρές κυρώσεις, ξεκινώντας από μια προειδοποίηση και κυμαίνονται από ανάκληση των αυτοκινήτων από την αγορά και πρόστιμα έως 300.000 ευρώ για κάθε μη συμμορφούμενο κινητήρα και 1 εκατομμύριο ευρώ ανά αυτοκίνητο που δεν συμμορφώνεται!
Η ποινική δίωξη είναι επίσης πιθανή, ανέφερε η γαλλική κυβέρνηση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα πρόστιμα μπορούν να φτάσουν έως και το 10% των ετήσιων πωλήσεων, δήλωσε η κυβέρνηση!
Η ΕΕ άλλωστε μετά το σκάνδαλο εξαπάτησης στις μετρήσεις των ρύπων μέσω λογισμικού έχει ανανεώσει τους κανόνες για τις εγκρίσεις τύπου και έχει δώσει στην Κομισιόν αυξημένες εξουσίες εποπτείας επί των κατασκευαστών αλλά και των φορέων επιθεώρησης. Πριν τη νέα οδηγία οι εγκρίσεις αποτελούσαν ευθύνη των εθνικών Αρχών κάθε κράτους-μέλους.
Μεταξύ των απαιτήσεων, οι οποίες τίθενται σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου, είναι ότι κάθε κράτος μέλος πρέπει να διασφαλίσει ότι διαθέτει «αρχή εποπτείας της αγοράς» για τη διενέργεια ανεξάρτητων δοκιμών οχημάτων που έχουν εγκριθεί για την αγορά.
Η Βρετανία το 2016 ίδρυσε έναν παρόμοιο οργανισμό, την Μονάδα Παρακολούθησης της Αγοράς Οχημάτων. Το 2018, έτος που υπάρχουν τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία, αποδεικνύουν ότι η μονάδα έχει πραγματοποιήσει δοκιμές σε μόλις 28 αυτοκίνητα.
Ο νέος γαλλικός οργανισμός δεν θα εκδίδει εγκρίσεις τύπου, αλλά θα πραγματοποιεί ελέγχους στα έγγραφα και θα διενεργεί δικές του δοκιμές ενώ παράλληλα θα απαντά και σε καταγγελίες. Εκτός από τις εκπομπές CO2 επιβατικών αυτοκινήτων, θα είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή των κανονισμών ασφαλείας για όλα τα οχήματα με κινητήρες, για τα εξαρτήματα, καθώς και για ρυμουλκούμενα και οχήματα εκτός δρόμου.
Σύμφωνα μάλιστα με την γαλλική κυβέρνηση η νέα υπηρεσία θα δημοσιεύει κάθε χρόνο έκθεση σχετικά με τις δραστηριότητές της.
Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν κατηγορίες απάτης έναντι των καταναλωτών στη Γαλλία καθώς μετά από ανεξάρτητες δοκιμές διαπιστώθηκε ασυμφωνία στις πραγματικές εκπομπές CO2 για σχέση με τα αποτελέσματα εργαστηριακών δοκιμών.
Αυτό το κενό είναι ο λόγος για τον οποίο η ΕΕ έχει προχωρήσει στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των μετρήσεων των εκπομπών CO2 με το νέο πρότυπο WLTP το οποίο αντιστοιχεί περισσότερο στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.