Τα οικονομικά και θεσμικά μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για τη στήριξη του κλάδου των αυτοκινητιστών Ταξί απέναντι στις επιπτώσεις τις πανδημίας, καθώς και τις θεσμικές παρεμβάσεις που προωθούνται, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου.
Όσον αφορά στις ενισχύσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων από τη νόσο COVID -19 ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Ο κλάδος των ιδιοκτητών και οδηγών Ταξί πέρασε -και συνεχίζει να περνά- μια δύσκολη στιγμή εξαιτίας της πανδημίας. Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση συμπαραστάθηκε στον κλάδο, όπως και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας που δοκιμάστηκαν από την πανδημία.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος έχει ενισχυθεί συνολικά με περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ από τα οποία:
-72 εκατομμύρια ευρώ έχουν δοθεί σε 59.000 επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο μέσα από την πρόβλεψη της επιστρεπτέας προκαταβολής.
-Άλλα 15 εκατομμύρια ευρώ δόθηκαν ως αποζημίωση ειδικού σκοπού και
-Πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ δόθηκαν σε ένα σημαντικό αριθμό εργαζόμενων οδηγών ταξί, για την ακρίβεια 8.281, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι οποίοι βρέθηκαν σε αναστολή.
Υπήρξαν και σημαντικές θεσμικές παρεμβάσεις υπέρ των επαγγελματιών.
Παρά το γεγονός ότι έχουμε ένα γηρασμένο, κατά βάση, στόλο οχημάτων, ιδιαίτερα στην Αττική, παρατάθηκε έως το τέλος του έτους η υποχρέωση απόσυρσης των οχημάτων λόγω τέλους του ορίου ηλικίας.
Όσον αφορά στο ερώτημα της ειδικής επιδότησης στα πρότυπα ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΚΤΕΛ, όπου επιβλήθηκαν, εξαιτίας της πανδημίας, περιορισμοί, ως προς τον ανώτατο αριθμό επιβατών και γι’ αυτό επιδοτήθηκαν την απώλεια αυτών των θέσεων.
Στα Ταξί το πληρωτέο χρηματικό ποσό για μεταφορά με Ταξί, προκύπτει από την ένδειξη του ταξίμετρου και όχι από τον αριθμό των επιβατών.
Συνεπώς, δεν θα μπορούσε να προκύψει κάποια ειδική επιδότηση στα πρότυπα των ΚΤΕΛ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Σχετικά με τις ρυθμίσεις που επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη λειτουργία των Ταξί, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι μεγάλο μέρος αυτών θα ενταχθεί στο σχέδιο νόμου για τις άδειες οδήγησης. Ειδικότερα, Ο κ. Κεφαλογιάννης, αναφέρθηκε:
– «Το αίτημα του κλάδου να επιτραπεί, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, η θέση σε κυκλοφορία μεταχειρισμένων Ταξί οχημάτων για τα οποία δεν ακολουθήθηκε εγκαίρως η διαδικασία του εκτελωνισμού, ως συνεπεία των εξαιρετικών και απρόβλεπτων συνθηκών της πανδημίας.
-Στην πρόταση του κλάδου για τροποποίηση των προϋποθέσεων για την ανανέωση της ειδικής άδειας οδήγησης Ταξί οχήματος προκειμένου να διασταυρώνεται, πέραν του σταδίου της αρχικής χορήγησης της άδειας, η πλήρωση των προσόντων οδήγησης Ταξί.
-Στην ανάγκη ενιαίας ρύθμισης θεμάτων που παραμένουν μετέωρα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο σχετικά με την παραχώρηση δικαιώματος ιδανικού μεριδίου (ποσοστού συνιδιοκτησίας) επί της άδειας κυκλοφορίας Επιβατικού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου, λ.χ. περιπτώσεις παραχώρησης δικαιώματος ιδανικού μεριδίου λόγω μη αποδοχής της κληρονομιάς ή παραχώρησης ιδανικού μεριδίου ποσοστού μικρότερου του 50% λόγω απώλειας ή αμετάκλητης ανάκλησης του δικαιώματος κυκλοφορίας.
-Σε θέματα σύστασης Πειθαρχικών Συμβουλίων των Ταξί στις Περιφέρειες που διαθέτουν περισσότερες από μία Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών ώστε να διασφαλίζεται τόσο το εύρυθμο της λειτουργίας των εν λόγω Συμβουλίων, όσο και η έγκαιρη εξέταση και επιβολή των προβλεπόμενων ποινών στους παραβάτες.
-Στην αντικατάσταση των υφιστάμενων ειδικών αδειών οδήγησης Ταξί αυτοκινήτου με νέας μορφής άδεια (πλαστική) με αυξημένες προδιαγραφές ασφαλείας, κατά τα πρότυπα των αδειών οδήγησης συμβατικών οχημάτων, διαδικασία δια της οποίας επιδιώκεται να απαλειφθεί το φαινόμενο οδήγησης Ταξί με πλαστά έντυπα ειδικών αδειών οδήγησης Ταξί».
Τέλος, σχετικά με το ζήτημα της αντικατάστασης των 5θεσιων Ταξί με 9θέσια, αλλά και τα κίνητρα αντικατάστασης του στόλου, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε: «Το Υπουργείο διαβουλεύεται με τους εκπροσώπους του κλάδου για την επίλυσή του, με κριτήριο αφενός να εξυπηρετήσει τη διαπιστωμένη ανάγκη για χρήση 9θέσιων, ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές, αφετέρου, να διαμορφώσει σαφείς όρους λειτουργίας που δεν θα δημιουργήσουν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, τόσο σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς όσο, θα μου επιτρέψετε να πω και μεταξύ των ιδίων των ιδιοκτητών ταξί που θα διατηρήσουν τα 5θέσια οχήματά τους.
Όσον αφορά τέλος την επιδότηση για την αγορά νέου οχήματος. Θα πρέπει να γίνει σαφές προς όλους ότι οι επιδοτήσεις που προέρχονται από τα ευρωπαϊκά ταμεία έχουν ως πρώτη, αν όχι μοναδική, προτεραιότητα τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Συνεπώς, οχήματα που η χρήση τους δεν συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση είναι αδύνατον να επιδοτηθούν από ευρωπαϊκά κονδύλια.
Η Κυβέρνηση εφαρμόζει αυτή τη στιγμή μια συγκροτημένη πολιτική κινήτρων για την επιδότηση της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των Ταξί, το οποίο μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στην ανανέωση του στόλου.
Θα υπάρξουν προσεχώς νέα βελτιωμένα κίνητρα, στο πλαίσιο του προγράμματος ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’’ και νομίζω ότι όλοι μας πρέπει να επικεντρώσουμε τις ενέργειές μας προς αυτή την κατεύθυνση».