Καμία σχέση δεν έχουν οι τιμές διάθεσης των καυσίμων σε αυτό το lockdown σε σχέση με το πρώτο που είχε πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2020 για δύο σημαντικούς λόγους.
Ο πρώτος έχει να κάνει με την κίνηση των οχημάτων η οποία σε αυτό το lockdown καταγράφει σημαντική αύξηση ακόμη και από περιόδους που δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα οπότε η ζήτηση στα καύσιμα διατηρείται σε υψηλά επίπεδα έστω και αν καταγράφει πτώση 20-30%.
Ο δεύτερος και σημαντικός λόγος διατήρησης των υψηλών τιμών εστιάζεται στο γεγονός ότι εφαρμόζεται η νέα νομοθεσία που αφορά στη χρήση βιοαιθανόλης αλλά και στην αύξηση των τιμών που έχει επιφέρει η κρίση που έχει ξεσπάσει στη Μέση Ανατολή.
Η ελληνική αγορά καυσίμων κινείται στους δικούς της ρυθμούς, με το κύκλωμα διύλισης, εμπορίας και λιανικής να έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις της βενζίνης κατά αρκετά λεπτά του ευρώ το λίτρο σε σχέση με το προηγούμενο έτος και να αναμένεται τις προσεχείς ημέρες νέα αύξηση της τάξης των 1-2 λεπτών το λίτρο.
Το πρώτο κύμα ανατιμήσεων αποδίδεται στην υποχρεωτική αύξηση του ποσοστού πρόσμειξης βιοαιθανόλης στα καύσιμα κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου τα διυλιστήρια θα πρέπει να προσθέτουν το συγκεκριμένο «πράσινο» προϊόν σε ποσοστό 3% έναντι 1%, στο πλαίσιο κοινοτικής υποχρέωσης για καθαρότερα από ρύπους καύσιμα. Το κόστος αυτό τα διυλιστήρια το μετακύλισαν στις τιμές εμπορίας, με αποτέλεσμα και τα πρατήρια με τη σειρά τους να ανεβάσουν την τιμή της βενζίνης.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η μέση λιανική τιμή πώλησης της αμόλυβδης να κυμαίνεται κοντά στο 1,5 ευρώ ανά λίτρο ενώ πριν λίγους μήνες δεν ξεπερνούσε το 1,33 ευρώ το λίτρο.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης έκανε λόγο για μικρή αύξηση σε όλα τα καύσιμα τις τελευταίες ημέρες μετά την αύξηση κατά 3 λεπτά από την υποχρεωτική αύξηση στο ποσοστό βιοαιθανόλης στη βενζίνη.