Η Rolls-Royce είναι ένα από τα πιο γνωστά ονόματα στη αεροδιαστημική βιομηχανία χάρη στους εξελιγμένους, αποδοτικούς και αξιόπιστους κινητήρες που κατασκευάζει.
Η εταιρεία που πάντα φροντίζει να ανεβάζει τον πήχη στον τομέα, τώρα συνεχίζει με έρευνα και εξέλιξη για τους κινητήρες της ναυσιπλοΐας. Από υβριδικά συστήματα έως συμβατότητα με βιοκαύσιμα, είναι τα σκέλη της έρευνας με την οποία ασχολείται το σχετικό τμήμα της RR.
Καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τα πλοία εξελίσσονται, η Rolls-Royce ανακοίνωσε ότι η νεότερη τεχνολογία που προσφέρει για σκάφη αναψυχής και όχι μόνο, είναι ένα σύστημα πρόωσης με ενσωματωμένη μετεπεξεργασία καυσαερίων. Χάρη στις μονάδες SCR (Selective Catalytic Reduction), οι κινητήρες νέας γενιάς της Σειράς 2000 MTU, παράγουν λιγότερο επιβλαβείς εκπομπές καυσαερίων, για να είναι σύννομοι με τους κανονισμούς IMO III.
Αυτό το νέο σύστημα που πρόκειται να παραδοθεί μέσα στο φθινόπωρο και να ξεκινήσει δοκιμές σε σκάφη στις αρχές του επόμενου έτους. Θα επιτρέψει την πρόσβαση των σκαφών σε προστατευόμενες ζώνες, όπως αυτές της περιοχής ελέγχου των εκπομπών (ECA) που βρίσκονται στις ακτές της Βόρειας Αμερικής. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να εισαγάγει ένα υβριδικό σύστημα στους κινητήρες της Σειράς MTU.
Τα υβριδικά συστήματα προώθησης που σημειώνουν μεγάλη επιτυχία στην αυτοκινητοβιομηχανία, ανοίγουν το δρόμο και για άλλες εφαρμογές. Εκτός από τη μείωση των εκπομπών κατά την ηλεκτρική τους λειτουργία, τα γιοτ με υβριδικά συστήματα πρόωσης θα επωφεληθούν επίσης από τη μείωση των κραδασμών και του θορύβου, έχοντας σημαντικά πιο ευχάριστη πλεύση.
Η υβριδική λύση της Rolls-Royce θα περιλαμβάνει ηλεκτρικούς κινητήρες, μπαταρίες, κιβώτια ταχυτήτων και άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, επιπλέον των κινητήρων της σειράς MTU 2000. Το μελλοντικό υβριδικό σύστημα, με εκτιμώμενη ισχύ έως 2,636 ίππους, πρόκειται να εισαχθεί έως το 2023.
Τα βιοκαύσιμα νέας γενιάς, όπως το HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), είναι μια άλλη σημαντική κατεύθυνση στο μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών. Η Σειρές κινητήρων Rolls-Royce MTU 2000 και 4000, θα πάρει έγκριση τύπου για βιοκαύσιμα, ξεκινώντας από το 2023.