Η Pirelli επιστρέφει στο διάσημο Concours D’ Elegance

Το 1929, πριν από 90 χρόνια, διοργανώθηκε για πρώτη φορά το Villa d’Este Concours d’Elegance, και νικητής αναδείχτηκε ένα Isotta Fraschini Tipo 8A με ελαστικά Pirelli Cord Superflex. Φέτος, η Pirelli επιστρέφει στις όχθες της Λίμνης Κόμο ως επίσημος εταίρος του πιο διακεκριμένου θεσμού κλασικών αυτοκινήτων, και εφοδιάζει με ελαστικά μερικά από τα πιο ελκυστικά εκθέματά του. Στον πολυτελή αύλειο χώρο της Villa, η  Pirelli παρουσιάζει κάποια μοντέλα ορόσημα στην ιστορία του αυτοκινήτου καθώς και τη συλλογή ελαστικών Collezione, που προορίζεται για κλασικά οχήματα.

Στο πέρασμα των δεκαετιών, πολλά έχουν αλλάξει σε αυτή τη διοργάνωση της Villa d’Este – αλλά το πάθος για αυτοκίνητα, φινέτσα και ανταγωνισμό παραμένει το ίδιο. Ωστόσο, πέρα από τις παραδοσιακές αξίες, διαφαίνεται ένα νέο ενδιαφέρον ως προς τη διαφύλαξη τους παρελθόντος σε συνδυασμό με το σεβασμό προς την αυτοκινητιστική κληρονομιά. Το στοιχείο αυτό είναι κάτι που δεν αφήνει αδιάφορη την Pirelli, όπως επιβεβαιώνεται με πολυάριθμους τρόπους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Pirelli Fondazione, η οποία επιμελείται της διαφύλαξης ντοκουμέντων, τεχνικών προδιαγραφών και άλλων κειμηλίων που αφηγούνται μία ιστορία 150 χρόνων. Αλλά οι προθέσεις της Ιταλικής φίρμας εκφράζονται κυρίως με την εντυπωσιακή γκάμα ελαστικών Pirelli Collezione που εκτίθεται στο Villa d’Este Concours: ελαστικά που συνδυάζουν ρετρό εμφάνιση με σύγχρονη τεχνολογία, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό τα κλασικά τους αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή, η Pirelli Collezione διαθέτει ελαστικά για αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1930 μέχρι τα σύγχρονα κλασικά της δεκαετίας του 2000.

PIRELLI COLLEZIONE, ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η οικογένεια Pirelli Collezione γεννήθηκε με στόχο τη διαφύλαξη της λειτουργικότητας των κλασικών αυτοκινήτων στο δρόμο,  με τη δημιουργία ελαστικών διπλής χρήσης, που διατηρούν μεν την αρχική τους εμφάνιση και δυναμική συμπεριφορά, αλλά είναι αποδοτικότερα και ασφαλέστερα συγκριτικά με τα ελαστικά της τότε εποχής, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία και τις διαδικασίες παραγωγής. Η γκάμα ξεκινά με το θρυλικό ελαστικό Stella Bianca που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1927, και ακολουθεί το Stelvio που επέστρεψε το 2018 ως αποκλειστικός εξοπλισμός της Ferrari 250 GTO: του πιο ακριβού αυτοκινήτου στον κόσμο. Άλλα ελαστικά της συλλογής Collezione περιλαμβάνουν τα CA67 (1955), CN72 (1964), CN36 (1968), CN12 (1968), Cinturato P7 (1974), P5 (1977), P Zero (1984) και P700-Z (1988). Σε όλη τη διαδικασία εξέλιξης αυτών των ελαστικών, οι μηχανικοί της Pirelli χρησιμοποίησαν τις παραμέτρους οχημάτων που είχαν στη διάθεσή τους οι αρχικοί σχεδιαστές. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ελαστικών που λειτουργούν αποδοτικά με το αρχικό σετάρισμα μηχανικών μερών και αναρτήσεων, ενώ παράλληλα αξιοποιούνται οι τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία ελαστικών. Το αποτέλεσμα είναι ένα μίγμα επιδόσεων, στυλ και αυθεντικότητας. Για τη δημιουργία τέτοιων ελαστικών, οι φωτογραφίες της Pirelli Fondazione ήταν ουσιαστικής σημασίας. Οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους είναι παρόμοιες με τις αντίστοιχες που εφαρμόζονται για την παραγωγή των ελαστικών του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο εργοστάσιο στο Izmit, Τουρκία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθεύονται τέτοια ελαστικά από εξειδικευμένους εμπόρους από όλο τον κόσμο, αλλά και τα καταστήματα ναυαρχίδες P Zero World της Pirelli (σε Λος Άντζελες, Μόναχο, Μονακό, Ντουμπάι και σύντομα στη Μελβούρνη).

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΗΝ COLLEZIONE

Η παρουσία της Pirelli στην έκθεση Villa d’Este Concours d’Elegance αφηγείται επίσης την ιστορία της στενής σχέσης της Ιταλικής φίρμας με κατασκευαστές αυτοκινήτων όλα αυτά τα χρόνια, όπως επιβεβαιώνει σήμερα η στρατηγική  Perfect Fit. Με τη συνεργασία μεταξύ μηχανικών αυτοκινήτων και ελαστικών επιτυγχάνεται το καταλληλότερο και ασφαλέστερο πακέτο σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά κάθε αυτοκινήτου. Έτσι δημιουργούνται ελαστικά που φέρουν ειδική σήμανση, αποτυπώνοντας την ταυτότητα των κατασκευαστών για τα οχήματα των οποίων δημιουργήθηκαν. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα, εφαρμόζονται τώρα σε κλασικά μοντέλα κατ’ απαίτηση των κατασκευαστών οι οποίοι επιθυμούσαν τα ελαστικά της Pirelli Collezione για τα σημαντικότερα κλασικά μοντέλα τους. Ένα παράδειγμα είναι η Audi με το P700-Z για το Sport Quattro, η Jaguar με ένα custom P Zero για την XJ220, η Lamborghini που ζήτησε το CN12 για την Miura, και η Ferrari – που χάρισε στo Stelvio νέα ζωή αποκλειστικά για την 250 GTO. Το τελευταίο προϊόν αυτής της στρατηγικής,  το P-700 Z 16” για την BMW Z1, εκτίθεται επίσης στην Villa d’Este. Αυτή τη στιγμή, η συλλογή Pirelli Collezione περιλαμβάνει 34 διαστάσεις, από τις οποίες μόνο τέσσερις είναι ελαστικά χωρίς ειδική σήμανση, και οκτώ ακόμα που αυτή τη στιγμή είναι υπό εξέλιξη.

ΤΟ ISOTTA FRASCHINI ΚΑΙ ΤΟ PIRELLI SUPERFLEX CORD

Το αυτοκίνητο είχε μήκος ακριβώς πέντε μέτρα, ενώ κάτω από το μεγάλο καπό του βρισκόταν ο πρώτος οκτακύλινδρος σε σειρά κινητήρας της ιστορίας, διαμορφώνοντας ένα όχημα ‘υπερόπλο’ για την εποχή. Αλλά το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του Isotta Fraschini Tipo 8A ήταν η απαράμιλλη κομψότητά του, που συγκέντρωνε την προτίμηση της Αμερικανικής υψηλής κοινωνίας.  Στην πραγματικότητα, οι τεχνικές προδιαγραφές του και η εξωφρενική τιμή του το έκαναν περισσότερο κατάλληλο για την Αμερικανική παρά για την Ευρωπαϊκή αγορά, και πρωταγωνίστησε σε αρκετές Χολιγουντιανές κινηματογραφικές παραγωγές όπως το ‘Sunset Boulevard’ (1950), που απέσπασε τρία Όσκαρ. Όμως το Isotta Fraschini Tipo 8A κέρδισε και ένα δικό του βραβείο στο πρώτο Villa d’Este Concours d’Elegance το 1929. Το ελαστικό του αυτοκινήτου – που αντιπροσώπευε ό,τι καλύτερο είχε να παρουσιάσει η βιομηχανία αυτοκινήτου την εποχή εκείνη –  ήταν το Pirelli Superflex Cord, και το υποκοριστικό του ήταν ‘ελαστικό για νίκες’. Τέτοια ελαστικά φορούσε και η Alfa Romeo P2 που κέρδισε το πρώτο grand prix, πριν την ίδρυση του τωρινού παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1, στη Monza το 1925. Κομψότητα και επιδόσεις: δύο στοιχεία που εξακολουθούν να χαρακτηρίζουν ολόκληρη την οικογένεια ελαστικών Pirelli σήμερα.